Stłuczenia, drobne uszczerbki oraz inne uszkodzenia szyb w pojazdach rolniczych to norma. Niestety ze względu na charakter prac gospodarskich ryzyko tego typu zniszczeń w ciągniku lub innej maszynie rolniczej jest bardzo wysokie. Wystarczy kamień, chwilowa wibracja lub przypadkowe uderzenie o gałąź drzewa czy inną przeszkodę i naprawa stłuczonej szyby staje się koniecznością. Jeśli chcesz ograniczyć ryzyko kolejnej naprawy, zamiast korzystać ze starych, od razu zamów nowe uszczelki gumowe, które zapewnią lepszą amortyzację.
Dlaczego każdorazowa wymiana uszczelek jest tak ważna?
Wielu użytkowników maszyn rolniczych z powodu oszczędności lub zwyczajnie, by przyspieszyć proces naprawy uszkodzonej szyby, zamiast poczekać na dostawę nowej, dopasowanej uszczelki gumowej, ponownie sięga po jej zużytą wersję. Zastosowanie starej, wyciągniętej uszczelki, która straciła pierwotną elastyczność, niemal zawsze jest błędną strategią. Decydują się na jej montaż, ryzykujemy możliwością szybkiego, ponownego pęknięcia szyby. Jedynie fabrycznie nowe, odpowiednio dobrane uszczelki gumowe oferują wystarczający poziom elastyczności, by zabezpieczyć szybę przed wibracjami i zagwarantować jej idealne dopasowanie do ramy okiennej w kabinie ciągnika lub innego pojazdu rolniczego. Co ważne, tego typu elementy są bardzo tanie, a zatem zakup szyby bez nowej uszczelki to niepotrzebna i często zgubna oszczędność.
Jak dobrać odpowiednią uszczelkę gumową?
Korzystając z pomocy hurtowni sprzętu rolniczego lub odwiedzając wyspecjalizowane sklepy internetowe, które zajmują się sprzedażą akcesoriów do kabin ciągników rolniczych, można zamówić wiele rodzajów nowych uszczelek gumowych na metry. Każdy produkt jest dokładnie opisany, a zdjęcia poglądowe ułatwiają zamówienie jego odpowiedniego rodzaju. Co warte podkreślenia, w sklepach znaleźć można również gotowe uszczelki gumowe do konkretnych wersji kabin wybranych modeli ciągników rolniczych. Zakup takiego produktu zwalnia z konieczności stosowania zamienników i ręcznego docinania uszczelek, co jest nie tylko niewygodne, ale może również wpływać na jakość osadzenia szyby i zwiększać ryzyko jej szybszego uszkodzenia.
Przy okazji wymiany stłuczonej lub pękniętej szyby w kabinie ciągnika na nową od razu należy pomyśleć o zakupie odpowiedniej, dedykowanej jej gumowej uszczelki. Nowa guma jest bardziej elastyczna, przez co łatwiej dopasować ją do ramy, a poza tym zapewnia znacznie lepszą amortyzację niż stara, sparciała uszczelka, która pod wpływem zmiennych warunków atmosferycznych utraciła już swoje pierwotne właściwości amortyzujące.