Home Biznes i finanse Rola kubków reklamowych w komunikacji marketingowej

Rola kubków reklamowych w komunikacji marketingowej

by Redakcja Fachowcy360

Myśląc o marketingu zwykle mamy na myśli szeroko pojęte kampanie reklamowe z wykorzystaniem metod pozwalających na mierzenie efektów i konwersji sprzedaży. Jednak marketing to także wizerunek, a co za tym idzie, komunikacja obejmująca wszystko, co nasza markę reprezentuje. W tym także kubki reklamowe.

Jaka jest ich rola i czy mogą mieć realny wpływ na konwersje sprzedażowe?

Poczucie wyróżnienia

Klienci dzisiaj kierują się już nie tylko ceną w odniesieniu do jakości. Decyzję o wyborze konkretnego produktu lub marki podejmują również na podstawie tego, co je wyróżnia na tle konkurencji. Dlatego tak ważne jest przykucie uwagi klienta i zbudowanie w nim poczucia, że korzystając z naszej oferty to on poczuje się wyjątkowo. Kubki z nadrukiem mogą nam to zadanie bardzo ułatwić. Tworząc limitowaną serię oryginalnych gadżetów w postaci np. kubka reklamowego, wręczanych wyłącznie po spełnieniu określonych kryteriów, mamy szansę osiągnąć cel w sposób łatwy i co najważniejsze, efektywny kosztowo.

Wybranie bohatera marki

Bohater marki jest postacią, która w komunikacji zewnętrznej reprezentuje naszą markę i stanowi jej ikonę. Warto przyłożyć się do jego określenia, bo od bohatera marki będzie wiele zależało w przyszłym odbiorze przez klientów. Bohater marki powinien wpływać na emocje, ale w sposób rozważny i z całą pewnością pozytywny. Może bawić, może rozczulać, może też zachęcać do działania i motywować. Musi być jednak autentyczny i pasować do kontekstu prowadzonej działalności. Bohater marki daje naprawdę wiele możliwości w sytuacji, gdy popełnimy strategiczny błąd w ramach prowadzonych działań. Stanowi swego rodzaju narratora opowiadającego o naszej firmie czy prezentującego nasze produkty lub usługi.

Tworzenie ciągłości historii

Dużo się ostatnio słyszy o tzw. storytelling. Najczęściej spotykamy się z nim na fanpage’ach firmowych. Polega na tworzeniu jednej, złożonej z różnych epizodów historii, której odsłony pojawiają się regularnie i budują w odbiorcach ciekawość. Storytelling możemy wykorzystać dowolnie, nie tylko w komunikacji online. Historia musi jednak spełniać podstawową zasadę – być autentyczna i realistyczna. Dobrze przygotowana strategia narracyjna daje możliwość umieszczenia historii również na gadżetach firmowych takich, jak kubki reklamowe i zachęcać klientów do zdobycia pełnej kolekcji. Do storytellingu możemy z powodzeniem wykorzystać opisanego wyżej bohatera marki i na jego podstawie opracować to, co chcemy opowiedzieć. To nie tylko doskonałe wyzwanie dla zespołu marketerów, ale też świetny sposób na budowanie lojalności klientów.

0 comment

Zobacz także

Zostaw komentarz