Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Rola kubków reklamowych w komunikacji marketingowej

30 sierpnia 2019

Myśląc o marketingu zwykle mamy na myśli szeroko pojęte kampanie reklamowe z wykorzystaniem metod pozwalających na mierzenie efektów i konwersji sprzedaży. Jednak marketing to także wizerunek, a co za tym idzie, komunikacja obejmująca wszystko, co nasza markę reprezentuje. W tym także kubki reklamowe.

Jaka jest ich rola i czy mogą mieć realny wpływ na konwersje sprzedażowe?

Poczucie wyróżnienia

Klienci dzisiaj kierują się już nie tylko ceną w odniesieniu do jakości. Decyzję o wyborze konkretnego produktu lub marki podejmują również na podstawie tego, co je wyróżnia na tle konkurencji. Dlatego tak ważne jest przykucie uwagi klienta i zbudowanie w nim poczucia, że korzystając z naszej oferty to on poczuje się wyjątkowo. Kubki z nadrukiem mogą nam to zadanie bardzo ułatwić. Tworząc limitowaną serię oryginalnych gadżetów w postaci np. kubka reklamowego, wręczanych wyłącznie po spełnieniu określonych kryteriów, mamy szansę osiągnąć cel w sposób łatwy i co najważniejsze, efektywny kosztowo.

Wybranie bohatera marki

Bohater marki jest postacią, która w komunikacji zewnętrznej reprezentuje naszą markę i stanowi jej ikonę. Warto przyłożyć się do jego określenia, bo od bohatera marki będzie wiele zależało w przyszłym odbiorze przez klientów. Bohater marki powinien wpływać na emocje, ale w sposób rozważny i z całą pewnością pozytywny. Może bawić, może rozczulać, może też zachęcać do działania i motywować. Musi być jednak autentyczny i pasować do kontekstu prowadzonej działalności. Bohater marki daje naprawdę wiele możliwości w sytuacji, gdy popełnimy strategiczny błąd w ramach prowadzonych działań. Stanowi swego rodzaju narratora opowiadającego o naszej firmie czy prezentującego nasze produkty lub usługi.

Tworzenie ciągłości historii

Dużo się ostatnio słyszy o tzw. storytelling. Najczęściej spotykamy się z nim na fanpage’ach firmowych. Polega na tworzeniu jednej, złożonej z różnych epizodów historii, której odsłony pojawiają się regularnie i budują w odbiorcach ciekawość. Storytelling możemy wykorzystać dowolnie, nie tylko w komunikacji online. Historia musi jednak spełniać podstawową zasadę – być autentyczna i realistyczna. Dobrze przygotowana strategia narracyjna daje możliwość umieszczenia historii również na gadżetach firmowych takich, jak kubki reklamowe i zachęcać klientów do zdobycia pełnej kolekcji. Do storytellingu możemy z powodzeniem wykorzystać opisanego wyżej bohatera marki i na jego podstawie opracować to, co chcemy opowiedzieć. To nie tylko doskonałe wyzwanie dla zespołu marketerów, ale też świetny sposób na budowanie lojalności klientów.

Redakcja Fachowcy360

Redakcja Fachowcy 360 to zespół wybitnych ekspertów z różnych dziedzin, z pasją do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nasza redakcja składa się z profesjonalistów o wieloletnim doświadczeniu w obszarach zdrowia, projektowania wnętrz, motoryzacji, biznesu, rozrywki i technologii.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

najważniejsze zadania agencji celnych
Paczka do Holandii najtaniej? Poznaj możliwości brokera kurierskiego
Czy warto reklamować się

Jesteś zainteresowany reklamą?

Czy warto reklamować się